Loka blev Viltspårschampion idag!!!

lady_vip

Trådstartare
Alldeles nyss faktiskt!! 42 poäng och HP, andra raka med de fina poängen.

Började dåligt i öppenklass uppe i Dalarna där vi först fick ett tredjepris, och jag håller med, vi gjorde bort oss totalt. Jag hade ingen aning om vad hon spårade och hon visste nog inte heller...
2 dagar senare gick vi ett till och då fick hon, med lägsta möjliga marginal ett förstapris. Men visst, hon spårade ju och kom fram till slutet.

Nu har vi iaf tränat en del och jag har jobbat mycket på vinklar och bloduppehåll.

Så i söndags gick vi ett prov här hemma i Skåne och det blev 42 poäng och HP (högsta möjliga), hon gick löjligt bra och hade inte en enda miss. Tillochmed jag var chockad, hade förväntat mig lite ringning och jobb i "tokvinkeln" iaf.

Bokade nytt prov och idag 9.00 var det dags. Hon gick som en klocka, ännu bättre än förra gången.
Jag fick massa ros av domaren "längesen han såg en så spårsäker hund", "har nog dömt nästan 1000 hundar och detta är en av de bästa".

Och jag är skitglad, efter allt slit med hennes sjukdomar och grej så börjar allt falla på plats och det är en glad och arbetsvillig hund!!!

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Så numera är det SVCH SV-05 ***** Cholena om jag får be ;)

//E
 
Sv: Loka blev Viltspårschampion idag!!!

GRATTIS!!!:bump: :banana:

Finns ingen härligare känsla än när allting bara flyter på och fungerar klockrent och att man sedan får belöning för det.....

.....som sagt GRATTIS!!!:bump:
 
Sv: Loka blev Viltspårschampion idag!!!

Tack så mycket!! Och visst är känslan fantastisk! Även om denna hunden är lite svårflörtad ibland och att jag i våras konstaterade att hon absolut inte kan spåra :angel:

Mulles_matte: Tack!!!

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har det gått för er alla i år? Har ni nått de mål ni satt? Själv gillar jag att sätta upp mål för året och sen hoppas att jag når...
Svar
18
· Visningar
1 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp