Jag fattar vad man inte förstår, eftersom jag är en av de som inte förstår.
Jag har absolut användare här på forumet som jag tycker är direkt obehagliga, jag undviker att delta i trådar där de är aktiva som annars kanske intresserat mig och lämnar trådar jag varit aktiv i om de kommer in. Hur de diskuterar, hur de relaterar till andra i diskussionen, osv, det är för jobbigt för mig. Jag drar ner på hur mycket jag är här eftersom jag upplever dem just som obehagliga.
Flera av dessa användare är dock aktiva i den här tråden, i gruppen "vilken bra tråd, äntligen vågar jag uttrycka mig!" så de är uppenbarligen inte de som drevet går emot här...
Det är väl egentligen inte konstigare än att man trivs med olika människor och på Bukefalos finns inte bara människor jag skulle välja som vänner. Men det är däremot en ganska bisarr upplevelse att läsa en tråd som höjs till skyarna som något som ska förbättra stämningen och diskussionsklimatet, när den är skriven så tydligt utifrån en grupp där jag absolut inte hör hemma. Jag har inte följt tråden som var ursprunget till denna (jag har däremot läst den nu, men det är ju då efter modereringen) och jag har inte koll på vilka som varit/är bannade, men min upplevelse är väldigt starkt att den här tråden verkligen driver mig - aktivt och aggressivt - ifrån forumet.
Hur ska den här tråden vara något annat än en vi mot dem? Jag upplever uppenbarligen inte samma användare som obehagliga som andra gör (och det är ju inte konstigare än att man gillar olika), men en missnöjesgruppering mot "dem" skulle vara en förbättring? Nej, jag fattar inte...
Som det låtit här i tråden blir jag kanske bannad för det här inlägget, men det är kanske ingen förlust i så fall. För vare sig er eller mig, då jag uppenbarligen inte tycker rätt för att passa in.
Ser det verkligen inte skevt ut från andra sidan, det här?