Löneförhöjning - beridare

Sporthorse

Trådstartare
Hej
Jag har nu arbetat på samma stall i ett år och det är dags att försöka höja lönen känner jag. Dels för att jag fått förfrågan att arbets hos en annan ryttare med en högre ingångslön och dels för att jag anser att man ska få belöning för att stanna kvar inom hästbranschen.

Jag arbetar som beridare och styr väldigt mycket själv. Har fullt ansvar för hästarna och har även två under mig som jag ska hålla koll på och vägleda.

Jag följer även med som hästskötare på alla tävlingar och rider även hästarna på tävling.

Jag har en lön på 2000 euro och skattar på det samt betalar hyra. Så jag får ut ca 1300
Vilket inte är så mycket att hänga i granen. Händer det någonting så tar pengarna slut alldeles för fort.

Behöver tips och råd inför en ev förhandling. Går den inte vägen så gör det mig inte så mycket för då byter jag arbetsplats eller återgår till mitt gamla kontorsjobb i Sverige.

Arbetsmarknaden här i Tyskland är dock betydligt hårdare än i Sverige, det ser sämre ut rent arbetsrättsligt inom alla branscher och nu är det alltså jag som vill kalla till förhandling.

Jag har tidigare förhandlat upp ledighet utan problem dock så hittoade jag med att säga upp mig innan jag la fram mitt problem och det var nog inte direkt vad som var tanken iom att jag i den stunden var allmänt less och helt enkelt ville hem.
 
Jag tycker det kan vara lämpligt att begära ett lönesamtal. Och sedan säga som du känner: det är tid att titta på löneläget för din del. Därifrån hade jag gått på fingertoppskänsla.
 
Jag tycker det kan vara lämpligt att begära ett lönesamtal. Och sedan säga som du känner: det är tid att titta på löneläget för din del. Därifrån hade jag gått på fingertoppskänsla.
Jag har tidigare påtalat att lönen inte räcker och jag ibland får ta från mitt svenska konto, tex då när bilen strulade.