Ljuvliga Landseer!

P

Piraya

Måste slå ett slag för denna relativt okända hundras! En bättre gårds och familjehund kan jag inte tänka mig! Har två stycken hemma och de är helt suveräna i temperamentet. Älskar barn och andra djur. Fast det är en ganska stor ras kan de kan utan problem hänga med på skogsturer. Lugna och tillgivna! Vår tik följer barnen till skolbussen varje morgon sen går hon tillbaka upp till gården, de har ingen utpräglad jaktinstinkt så de håller sig hemma. En underbar ras!:love: Hoppas fler upptäcker den! :laugh:

Sv: Ljuvliga Landseer!

Vad kul, har aldrig hört talas om rasen.
/Lidl - som genast ska ut och googla

hadde själv en landseer för nåt år sedan! Det finns ingen goare hundras:love:

Har ocks haft landseer och älskade rasen! fick ta bort min underbara gosse strax efter jul förra året och jag saknar honom fortfarande så det gör ont i hjärtat!

I min barndom bodde jag mer eller mindre hos Storsjöviddens kennel,
som födde upp just Landseer bla.
:love::love:
Håller med fullt ut, dom är ljuvliga!

Den första som dom importerade var Bettina Baby
(om jag minns namnet rätt)
Kommer fortfarande ihåg hur otroligt mallig jag var
som fick träna henne att gå i koppel :D

usch, vad hemsk. Våra tik fick avsluta sina dagar efter att det uptäcktes cancer hos henne:cry: Hon blev 11 år.

Min mammas kompis har en landseer som heter Moltas och han är jättesöt och väldigt stor.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag förlorade min jycke för snart 2 månader sen och saknaden är stor :cry: Han var till hälften släthårig foxterrier och hälften okänd...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 708
Senast: Zelma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka