Ljuuuusbruna träns

A

Angely

Jag har en Frank Baines sadel till halvblodsstoet i en mycket ljusbrun nyans, tror det är denna, eller nästan iallafall:

Frank-Baines-Close-Contact.jpg

Nu vill jag ha tips på träns som kan matchas till! Vet att det finns ett exakt matchat i nyans Frank Baines träns, men finns det kanske andra? Är ju trots allt en lite speciell färg, vet ju att det mörknar en del med tiden etc. Är en lite mörkare brun färg, om man matchar den med förbygeln, helt och hållet pest?

Tipsatipsatipsa! :)

Sv: Ljuuuusbruna träns

tycker du ska ta en annan färg på tränset. tycker att förmycket av denna färg blir för skrikigt, kladdigt. fixa ihop en förbygel och ett träns i samma färg fast mörkare än sadeln :)

Det kan du ha rätt i. Hur pass mycket mörkare då? Typ mörkbrunt eller mer rödbrunt?

jag har en ganska ljus sadel, sen har jag ttyp ett rödbrunt träns. och sen min förbygel är just nu ljus men kommer bli mer åt det mörka hållet och vi ser ut typ såhär:
dock inte den bästa bilden.
sadeln ser ite så ljus ut, den är ngt ljusare.
16080648.jpg

dock är inte min sadel lika ljus som din men skulle nog satsa på en ngt mörkare färg på resten. tycker inte att de är så snyggtmed för ljusa träns, oavsett vad man har för färg på sadel eller dyl. :)

Senast ändrad av en moderator:

Snyggt! Hmm, då kanske jag kan köpa mitt kära Morris and Nolan träns iallafall! Har en viss förkärlek till de tränsen! :D

haha ja, jag hade ett sånt för ett tag sen. men nu har jag bara det hängandes i stallet. får se om det kommer till användning någon gång :p

Ha, ja jag vet inte, men jag har bara fått någon fix idé om att jag måste ha ett! Men är inte de rätt stora i storlekarna?

jag kom igåg att jag köpte ett full. men fick göra typ ål 10 cm långre upp på norgrimman. om nästan inte 15 cm. :eek:

Håller med, särskilt om du har en mörk häst, bli liksom för plottrigt med den ljusa nyansen, inte alls snyggt. Prova någon nötfärgad, typ från HG eller Dyon:d

Åh älska Morris and Nolan! :love: Även fast jag har brun sadel kan jag inte låta bli och använda mitt svarta träns, tycker om det för mkt för att bara låta det hänga! :D Dock annan nosgrimma på bilden:
16481597.jpg

Om du vill ha ett som har lite ljusare färg kan jag rekomendera prestige, här är mitt:
12999848.jpg

14575201.jpg

Ååhh blev kär i ditt Prestige träns, så läcker nosgrimma:love:är på jakt efter en som är lite platt, är bara så snyggt!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 616
Senast: ako
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 415
Senast: Migo
·
Utrustning Jag har precis köpt en ny brun sadel och undrar om någon har något tips vad man kan smörja med för att undvika att den mörknar så...
2
Svar
26
· Visningar
4 301
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar