Ljus soffa - Överdrag?

Lycanthrope

Trådstartare
Vad har vi gjort :angel: Jo, skaffat en ljus soffa! Vit/beige typ.

Till vårt nyrenoverade hus.
Hunden kommer inte få ligga i den men jag är ändå så rädd att den ska bli skiten! Katterna kommer säkert ligga där och man kan ju inte alltid ha nytvättade byxor när man sätter sig. Och tänk så spiller man? osv osv.

Är det snyggt med överdrag? Finns det några snygga sådana?

Alla tips för ljus soffa mottages! :D

Sv: Ljus soffa - Överdrag?

Vad är poängen med att ha en ljus soffa om du ändå ska ha överdrag?

Se till att tyget gå att ta av och att det är tvättbart i vanlig maskin, använd impregnering som finns att köpa där soffor säljs och NJUT av din soffa.

//Jenny - vars vita soffa snart går in på femte året, still going strong.

Jag lät sambon vinna den diskussionen :angel:

Det går att ta av och tvätta, men jag är så rädd att vissa fläckar ska finnas kvar ändå?

Skyddar impregnering mot smuts så det blir lättare att torka av osv?

Inget rödvin i vår soffa, iaf :D Och ingen hund.

Köp plädar och lägg i soffan. Sen när ni får främmande så är det bara att ta bort dom, plädarna alltså.:angel:
Ljusa soffor är snygga men inte så tåliga, tyvärr.:bow:

De flesta fläckar försvinner bara man är snabb. Nu är min soffa som sagt på femte året och om man vet om det och tittar noga kan man skymta kvarlevan av någon enstaka fläck. Men jag tröstar mig med att min soffa ändå är renare än de flesta andra, för jag tror inte att alla mörka soffor tvättas en gång var eller varannan månad. :p

plastöverdrag ala syrian/jude? njae det är ju inte så mysigt o sitta i en soffa och vara som limmad en varm sommardag med en blöt fläck i stjärten.

tvättbar klädsel, eller läder är alternativen, och att slänga klädseln i tvätten direkt..

vi har en beige skinnsoffa, och den är inga problem att hålla ren eller hålla fläckarna borta från, trots att den är 10år snart.. däremot så skulle jag själv aldrig köpa en ljus tygsoffa, jag är inte förtjust i tygsoffor öht då jag vet att jag själv gärna dräller.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 836
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 700
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar