Ljumskskada - vad är det?

fejko

Trådstartare
Appros på RGB:s frånvaro från Gbg:s Horse Show undrar jag vad en ljumskskada är för något? På wiki säger de att ljumsken sitter mellan buken och låret medan det i RGB:s fall verkar gälla låret. Finns det många olika typer av ljumskskador? Det verkar vanligt att ryttare drabbas av detta.
 
Sv: Ljumskskada - vad är det?

Insidan låret, det som ansluter till snippa/snopp. Muskeln som fäster ihop benet med kroppen typ.

vanlig skada inom fotboll också, lätt att överanstränga och dra isär för mycket.
Vilket jag förstår att RGB råkat ut för, kan tänka mig att det i landningen blir ett för stort tryck mot just ljumsken.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 270
Senast: mamman
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 927
Senast: Otherside
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 830
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp