Ljudet borta + andra tekniska problem

Mysaan

Trådstartare
Köpte ny dator i somras och den har fungerat utan större problem. Helt plötsligt i går utan att vi trök på några konstiga knappar så försvann ljudet. Har en dator med Vista i någon som vet hur fan jag ska få tillbaks det? KOllar man på ljudmätarna så är det en massa aktivitet men det kommer inget ljud ur högtalarna. Kan det vara så jävligt att de gått sönder redan efter ett halvår?

Tänkte även passa på att ställa en tv fråga här. Eller några stycken faktiskt. Köpte ny tv för en tid sedan och i den tv finns dekodern inbyggd. Problemet nu är att det inte går att spela in några program på vhs. HUr sjutton ska jag koppla för att det ska fungera?
I samma veva så tog vi även hem en digitalbox/parabol till den äldre tv:n och har massa program nu då. Men där går det inte heller att spela in någon som vet hur man ska koppla alla kablar och skit för att det ska fungera? Känns som vi testat allt utan resultat.

Sv: Ljudet borta + andra tekniska problem

Ljudproblemet är löst men tv problemen får ni gärna hjälpa till med om ni kan

du får koppla vhsen mellan digitalboxen och tvn... problemet som jag upplevt är att ljudet blir på tok för lågt med digitaltv (vet inte varför?!)

fast frågan är OM man vill det med tanke på att antennkabel och scart ger dålig bild jämfört med hdmi.

nu ramla poletten ner, att du har digitalboxen i tvn..

då har jag faktiskt ingen aning, om du inte har video-ut på tvn.

I gamla tv:n har vi box vi sidan eftersom vi har viasat och parabol. Där har vi kopplat en scart mellan boxen och tv och en mellan boxen och video och en mellan videon och tv:n

På nya tv:n har vi boxern i tv:n och där har vi en scart till video och inget mer tror jag. Ska kolla det där med video ut på den. För det går ju att titta på video liksom.

ja du kan titta på videon.. däremot så skickar du ingen signal till videon från tvn.. det är en-vägs kommunikation.. du måste således få signalen från mottagarkortet till videon.. och där har du ett problem med inbyggd box i tvn..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
861
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 101
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
10 988
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 538
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka