"Livslängd" på järnhjul??

Fahlis

Trådstartare
:confused: Undrar lite hur länge brukar "gummerade järnhjul" hålla innan man måste "regummera" dem igen???? Normal körning ca. 2-3 ggr/v.

Sv: "Livslängd" på järnhjul??

Jag har iallafall haft min roslagsvagn i 4 år och kört hårt och inte tänkt tanken....:idea:

Ja men det var bra att veta. Att det dröjer flera år innan det är aktuellt! :rofl: Tack!

Vet inte riktigt heller hur länge man kan vänta med att gummera om, men det är nog som de andra säger att det dröjer år. På Flyinge tyckte jag att hjulen på vagnarna såg rätt gräsligt ut, liksom flisigt, och de är väl använda x antal år.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Grazing
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: ameo
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka