Fibusen
Trådstartare
Nu är den igång för fullt här i länet. Ihop med vanliga influensan. Båda riktigt aggressiva i år! Förra året var det väldigt lugnt, men då covid var så pass skrämmande då så kanske folk var bättre på att tvätta händer och noggrannare hygien plus restriktioner, nu när restriktionerna släppt en del, många är vaccinerade osv så kanske det inte är lika noga längre för många? Eller struntar folk i handtvätt med tvål och vatten nu när det finns handsprit överallt? (Handsprit dödar tydligen inte virus från vinterkräksjuka)
Min största skräck är att åka på just vinterkräksjukan. Jag undviker just nu allt så mycket jag bara kan, affärer, bekanta osv. Skulle aldrig gå på fest eller krog nu!
Ser uppdateringar från vänner och bekanta dagligen på tex Facebook att dom ligger i magsjuka. Och jag får fullständig panik!!!! Största risken för smitta just nu tror jag är sonen som går i skolan. Hur mycket härjar där?! Och vi på jobbet har blivit bjudna på julbord den 22 december, och jag vill bara skippa det av rädsla för att bli magsjuk lagomt till julafton…
Hur ser det ut hos er, härjar den runt där också? Har ni åkt på det?
Min största skräck är att åka på just vinterkräksjukan. Jag undviker just nu allt så mycket jag bara kan, affärer, bekanta osv. Skulle aldrig gå på fest eller krog nu!
Ser uppdateringar från vänner och bekanta dagligen på tex Facebook att dom ligger i magsjuka. Och jag får fullständig panik!!!! Största risken för smitta just nu tror jag är sonen som går i skolan. Hur mycket härjar där?! Och vi på jobbet har blivit bjudna på julbord den 22 december, och jag vill bara skippa det av rädsla för att bli magsjuk lagomt till julafton…
Hur ser det ut hos er, härjar den runt där också? Har ni åkt på det?