Livförsäkring

L

Lady

Hur gör ni som har många hästar, har ni livförsäkring på dom? :confused:
Funderar på att ta bort mina, och ev bara ha olyksfalls försäkring+vet vård. :crazy:

Jag har valt att ha alla mina hästar i en sk A1 försäkring. Tur att man har ponnyraser för de kostar inte så mkt i helförsäkring. Man får dessutom så fina rabatter om man har flera :)

Jag har inte längre mina försäkrade alls! Lägger pengarna i en pott istället, det har hittills gått med plus för mig (peppar, peppar ta i trä).

Jag har 4 stycken hästar försäkrade och alla dom har jag på A:1 i agria.
Det är 3 stycken ponnyer, vars försäkring inte är så jättehög, samt ett halvblodsföl, vars försäkring är betydligt dyrare.
På fölet har dessutom utökad vetvård, så den försäkringen är dyrare.

Vi har tre islandshästar. Två med A1 + utökad vet-vård och gamlingen i en A2. De två förstnämnda har vi inte på inköpssummorna utan på "rimliga" nivåer som vi diskuterat oss fram till sinsemellan samt med vårt ombud.

Att ha båda på fullt värde skulle bli väldigt kostsamt, nu kör vi viss "riskspridning" och får tillbaka hyfsat mycket. Det vi "spar" läggs i pott om olyckan skulle vara framme.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 893
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka