Jag har en Welsh Cob valack som för 1år sedan fick spatt och behandlades på Husaby Hästklinik med kortison upprepade tillfällen. Han har det i både nedersta och mellersta leden på båda haserna med 3 gradig hälta. Han vart okej, vi fick kontroll på spatten och han sattes igång mjukt. Drar en vecka efter igångsättning på sig en skada på djupa böjsenan med 6månaders konvalescens. Får ok att sättas igång. Skrittas och travas i 3mån och sedan blossar spatten upp igen. 3 gradigt halt båda haser och spatten är nu i samtliga tre leder. Husaby veterinär anser att han ska få somna in. Han har så kraftiga inflammation med medförande smärta och behandlingen har inte fungerat tidigare och användbarheten anses vara nere på noll.
Nu har jag fått svar från försäkringsbolaget som ej vill betala ut några pengar alls då dom anser att det är en rörelsestörning. Jag har försökt att hitta liknande på nätet men hittar ingen. Bara dom som har haft en häst som har kunnat gått t-märkt och fått ut på försäkringen. Han är försäkrad som rid och sporthäst på IF. Är det bara lägga ned det här och inse att jag läst villkoren för dåligt?
Nu har jag fått svar från försäkringsbolaget som ej vill betala ut några pengar alls då dom anser att det är en rörelsestörning. Jag har försökt att hitta liknande på nätet men hittar ingen. Bara dom som har haft en häst som har kunnat gått t-märkt och fått ut på försäkringen. Han är försäkrad som rid och sporthäst på IF. Är det bara lägga ned det här och inse att jag läst villkoren för dåligt?