Jenny85
Trådstartare
Den 27:e maj var jag tvungen att akut avliva min gubbe efter att han bröt benet. Det var fruktansvärt och vi skulle få så många mer härliga år tillsammans... Här har jag kämpat och hållt honom i toppskick trots att han var 23 år var han betydligt yngre och fräsch än han var för 10 år sedan när vi köpte honom, och sen går han och bryter benet... Jag var 7 mil hemifrån när detta hände och när jag väl kom ut var även veterinären där och det var bara att konstatera att det bara fanns en sak att göra.
Mitt hjärta brast totalt, vilken smärta! Nu har det gått ett par veckor men jag gråter varje dag fortfarande. Har bara varit i stallet 2 gånger efter det och har inte ens orkat göra iordning mina saker. Vad ska jag göra med dem liksom? Jag får ju pyssla med de andra två hästarna som står kvar men det är ju inte samma sak...
Nu till mina funderingar till er som varit i samma situation?
-Hur återhämtar man sig efter något sånt här?
-Har ni fortsatt med hästeriet efter och hur lång tid tog det innan ni kom igång igen? Jag har länge velat köpa en häst till, men när min gubbe gick bort finns inte den längtan kvar. Antingen han eller ingen...
-Vad har ni gjort med alla grejer?
-Jag har varit i stallet varje dag i de 18 år jag har hållt på med hästar, jag har tagit hand om min gubbe varje dag de 10 år jag har haft honom, så vad tusan gör man nu? Hur hittade ni en ny vardag?
Snälla kom med era egna upplevelser, känner mig ensammast i världen i det här, men jag vet att vi är hur många som helst som har upplevt detta...
Förlåt att det blev lite långt...
Mitt hjärta brast totalt, vilken smärta! Nu har det gått ett par veckor men jag gråter varje dag fortfarande. Har bara varit i stallet 2 gånger efter det och har inte ens orkat göra iordning mina saker. Vad ska jag göra med dem liksom? Jag får ju pyssla med de andra två hästarna som står kvar men det är ju inte samma sak...
Nu till mina funderingar till er som varit i samma situation?
-Hur återhämtar man sig efter något sånt här?
-Har ni fortsatt med hästeriet efter och hur lång tid tog det innan ni kom igång igen? Jag har länge velat köpa en häst till, men när min gubbe gick bort finns inte den längtan kvar. Antingen han eller ingen...
-Vad har ni gjort med alla grejer?
-Jag har varit i stallet varje dag i de 18 år jag har hållt på med hästar, jag har tagit hand om min gubbe varje dag de 10 år jag har haft honom, så vad tusan gör man nu? Hur hittade ni en ny vardag?
Snälla kom med era egna upplevelser, känner mig ensammast i världen i det här, men jag vet att vi är hur många som helst som har upplevt detta...
Förlåt att det blev lite långt...