litteratur om körning?

Rebecka83

Trådstartare
jag har inte kört så mycket tidigare men tycker det är roligt o skulle vilja lära mig mer då jag, enligt duktigt körfolk, har två bra körshettisar hemma på gården... (alltså köpta färdigt inkörda)

så har ni några bra tips på litteratur om körning?

var till biblioteket o kollade här om dagen men jag hittade inte EN ENDA bok om körning!!!:eek:

Sv: litteratur om körning?

tackar så mycket!!! verkar bra, ska försöka få tag i den... (bor ju på åland så det går inte att beställa grejor hit... blir en massa dubbelmoms o skit :()

På börjes har dom både en körbok och en kör-dvd till bra pris:idea:

Edit: såg nu att du inte kunde beställa.

Hans Sidbäcks bok som betraktas som bibel i vissa kretsar (kanske inte här??) lånade jag på vårat bibliotek. Handlar om skogskörning, men ett o annat korn kan man hitta. Kommer inte ihåg vad boken hette, men den hette nog "Körning". Googla på namnet annars så hittar du.

Annars finns det en hel del utländsk (engelsk) litteratur som man kan hitta vid utställningar, större tävlingar mm.

PS: I Hästen som Hobby finns flera uppslag om körning :-)

Senast ändrad av en moderator:

Mina tips är:
"Bok om körning" B.D.S
"Hästen i skogen" Hans Sidbäck
"Timmerhästens bok" Yngve Ryd

och självklart Anders Erikssons bok om körning!

För att lära sig grunderna är faktiskt B.D.S´bok "Bok om körning" både billigast och bäst, tycker jag.

Lycka till :)

Kan nog vara boken Hästmannaskap Körning av Hans Sidbäck du syftar på. Jag tycker den är jättebra! Handlar om brukskörning men innehåller allt från skötsel till selning. Fins bilder,Mycket bra!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 590
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 964
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar