Litteratur- hästskötarexamen?

finapina

Trådstartare
Kan man hitta nån lista över vilken litteratur som används på utbildningen? Jag har inte tänkt gå utbildningen men vill gärna läsa på egen hand för att få så "heltäckande" kunskap som möjligt, inte bara läsa lite " här o där" vad man nu kommer över...

Kan man hitta nån lista över vilken litteratur som används på utbildningen? Jag har inte tänkt gå utbildningen men vill gärna läsa på egen hand för att få så "heltäckande" kunskap som möjligt, inte bara läsa lite " här o där" vad man nu kommer över...

Det är möjligt att det finns på ridsportsförbundets hemsida men vet inte. De jag kommer ihåg att jag använde var:
Hästens biologi
Hästhållning i praktiken (denna ska man i princip kunna utantill)
Hästens utfodring (tror jag den hette, Christina Planck har skrivit)
Hästens anatomi
Hästens fysiologi

Var säkert några fler men dessa kommer jag ihåg...

Hästhållning i praktiken känns som den "viktigaste" boken. Men även de böcker som gunhild skrev är med. Kan ha varit någon bok till men det kan ha ändrat sig sedan jag tog hästskötarexamen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 277
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 467
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
7
· Visningar
395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka