Litn spinoff

Gnist

Trådstartare
Tävling vs arbete!

Visst är det så att det är väldigt vanligt att det skiljer en hel del på tävlingshundar och vad de ska göra och på arbetshundar och vad de ska klara.

Inte tu tal om det och handlar det dessutom om erfarna arbetshundar med några år på nacken, så är de oftast väldigt duktiga på att skilja tävling/prov från riktigt arbete vilket man lätt kan se på hur de beter sig när de ställs inför "fejkade" situationer.

Vad skulle du säga är den största skillnaden inom din "gren" av hunderiet, mellan just tävlingshundar och arbetshundar??

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 688
Senast: Badger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 915
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 884
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka