Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det skiljer sig i landet. Inom vissa kliniker är man mer glada i att ordinera ECT än andra..ECT verkar väldigt ovanligt?
Kapar tråden lite... Ska ta blodprov imorrn, lamotrigin/lamictal... Visst ska jag inte ta medicinen innan? Ngn som vet?
Ska du vara fastande så borde det gälla även mediciner.
Ok, en dum fråga från en ickekunnig: Kan man inte "bara" äta mer Levaxin?om man redan äter levaxin för att sköldkörteln inte fungerar som den ska, bör man absolu tiINTE börja med lithionit!!!
den om någon medecin påverkar produktionen av sköldkörtelhormonet negativt. det är en av de vanligaste biverkningarna tillsammans med viktuppgång och magproblem!!!
den är väl beprövad och gammal medicin dock. pålitlig.
MEN inte för den som redan har problem med köldkörteln. och en läkare som rekommenderar detta skulle jag itne lita på.
jag arbetar på psykavdelning så har mkt föörstahandsinfo ...
Nej, jag tror bara att jag gick på "vanliga" antidepressiva då, hr för mig att det var Tofranil eller möjligen Anafranil. En av de gamla hederliga...Attans att Concertan triggade psykos hos dig
Hade du abilify el annan antipsykotika/skydd när du testade concerta?
Förstår att du (och din läkare) är försiktiga ang testa det igen. Hann du upp i hög dos?
Jag vet, det är skitsvårt, det där med ECT. Halva jag tänker att det kanske vore lika bra att testa, andra halvan är skitskraj.Hej!
Jag tänkte också föreslå ECT, jag känner en herre som var helt frånvarande pga depression och han blev relativt direkt mycket bättre av ECT.
Fast jag kan ju också förstå om du inte vill.
/Lavinia, som vägrar operation i huvudet, trots att operationen troligtvis skulle göra mig av med min kroniska huvudvärk.
Får jag fråga varför du äter litium?Jag har ätit litium i många år, med uppehåll under en graviditet + efterföljande amning i 4 månader. Tycker den fungerar jättebra, och håller fortfarande samma vikt som innan jag började med den. Kanske något kilo lättare till och med.
Japp, inga mediciner innan !Jag tar det säkra före det osäkra och tar inga meds, jobbigt att få ett no-no när man äntligen masat sig upp före tuppen för att besöka vampyrerna
Tror att det gick en dokumentär på P1 om just ECT.Jag vet, det är skitsvårt, det där med ECT. Halva jag tänker att det kanske vore lika bra att testa, andra halvan är skitskraj.
@lewellyn hur lång tid tog det för dig att trappa in litium? Innan du kände effekt? Påverkades din sköldkörtel? Fick du ökad törst?
Jag har börjat överväga att byta till litium... Hur går det för dig @Lona ? Har du beslutat för att säga ja till litium?
-----------------
Jag har sköldkörtelproblem i släkten (mammas sida) både över och underfunktion... Är det värt att riskera det? Tänker att det finns ju sådan medicin... Ifall att...