Litet körbett??

Jenny1

Trådstartare
Jag letar efter ett litet körbett, strl 10,5 cm. Postkandar eller Liverpoolstång. Vet någon var jag kan köpa ett så litet?? På de ställen jag kollat så finns det bara från 12,5...

Sv: Litet körbett??

shettisshoppen
selar.se
globussports
equilex.se

Till vad för pålle ska du ha det till? Tänk på att stången helst ska vara böjd, och allra helst kanske böjd framåt sk mullenmouth. ej att förväxla med vad som ibland kallas mullenmouth då stången är böjd uppåt. ex hööks.
Stång kan man ibland ha lite större än ett tränsbett som ju ska sitta som en smäck. mitt kallblod måste ha lite större än 14 ex för han har så tjocka läppar o stort huvud att skänklarna går in i huvudet på honom annars. Går att böja ut lite.

Sv: Litet körbett??

Tack för era svar! Jag ska ha det till en B-ponny som är korsning islänning/knabstrup. Hon har ca 10 cm på vanliga bett, använder ett 10,5 med bettskivor det funkar.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 358
Senast: hollypolly
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 159
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI