Liten uppdatering

Evergreen

Trådstartare
om min "halta häst", som var tjurig vid lyft på bakbenen.
Jag misstänkte starkt från början att det var en avlastningshälta, eftersom hon har ont i ryggen.

Idag var vi inne på klinik med henne, och dom böjde igenom henne och kollade litegranna. Liten hälta visade hon på båda fram, men det gick över efter några steg, bak var hon helt ren.
Veterinären kom fram till samma sak som jag misstänkt: Avlastningshälta. :) Hon hade ingen kotledsinflammation eller något sådant.
Väldigt positivt faktiskt. Veterinären tyckte inte ens att det var nödvändigt med röntgen, som det var tänkt från början.

Hon ska gå på antiflammatoriskt nu i 2 veckor ungefär och skrittas vid hand, (jag kunde börja skritta uppsuttet redan nu om jag ville, men jag vill att hennes rygg ska "återhämta" sig helt först), sen ska jag börja skritta barbacka tills vi hittat en sadel som passar till 110%, och efter det tyckte Vet. att jag skulle ta ut en massör, eller möjligtvis en equiteraput/kiropraktor.

Jag är så himla glad. Vet. var jätteduktig med, för övrigt. :)

Tänkte bara om någon kanske ville veta.. . :)

/ Lycklig Evergreen

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 543
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 516
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 761
Senast: Josofinito
·
Hundhälsa Hej Har en mops på 8 år som varit risig till och från i tre veckor. Han åt från början hills metabolic, kastrerad och lite mullig...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V