Liten uppdatering (igen)

Meibla

Trådstartare
Måste ge er en liten uppdatering om hur det går med Mulle.

Separationsångesten blir bättre och bättre, numera går det att lämna han ensam hemma kortare stunder (en halvtimme typ) utan att han ylar, river sönder lägenheten o stressar ihjäl sej.
Han klarar vara hemma hos min mor i över ett dygn utan problem, så nu slipper jag det problemet när jag är inne på förlossningen :bow:

och han fortsätter att gå upp i vikt, ser inte ut som ett spjälstaket längre, tack o lov. Äntligen ett foder som han tål, tycker om och som han håller vikten av. Fast ska d fortsätta såhär, så lär han se ut som en tunna snart :crazy:

Nu är det bara ryckandet i kopplet och utfallen mot andra hundar som jag måste ta tag i, men d får bli när man inte är lika smidig som en soffgrupp och när dom lärt sej att sanda eller salta vägarna här så man slipper riskera att slå ihjäl sej.

Sv: Liten uppdatering (igen)

Kul!! Så himla härligt för Er! :) :) :)

:bump: :bump: GO Mulle, GO Mulle :bump: :bump:

Så glad jag blir att läsa det!! Vi håller alla tummar att det bara går frammåt nu! Men ofta blir det väl små bakslag igen, men då brukar de gå snabbt över och raskt frammåt istället!!

svar till båda.

Ja det är verkligen jätteskönt att det går framåt, vet inte hur många gånger jag har gett upp hoppet när det gäller den hunden :crazy:
bakslag kommer det säkert bli, men han har blivit mkt tryggare i sej själv nu, och är inte lika mammig, så förhoppningsvis så hamnar vi inte på ruta noll igen. *peppar peppar*

Dock vet jag inte riktigt hur han kommer reagera när bebisen väl är ute, men det ska nog inte vara några större problem.

Ny uppdatering

Nu är det bestämt, Mulle avlivas nu i veckan. :( Allt har ju gått som på räls senaste tiden... fram tills nu... han är så svartsjuk på bebisen :crazy: Första dagarna gick det väl bra, men nu blir han grinigare och grinigare varje gång jag har bebisen i famnen/ammar osv... Senast idag morrade han åt henne när jag bytte blöja :eek:

Så... senast lördag så finns han inte mer :cry:

Först och främst...STORT grattis till lillbäbisen. :banana: Jättesöt! Har missat att hon anlänt. Visst dock att det var på G. Återigen grattis!

Angående Mulle, så tycker jag det är jättesynd att det inte fungerar. Han började ju bli bättre. Men som Du tidigare skrivit. Han har ju varit väldigt mattig och att han skulle bli svartsjuk, kanske inte var så oväntat. Synd om Er! Men Du gör helt rätt. Han har fått så många chanser nu och det blir bästa för alla parter om han får somna in.

*kramar om*

Jag håller med om allt. Även det där med att det var en söt bebis! :D Många chanser har han fått...

*kramar*

Mulles_matte skrev:
Ny uppdatering
Så... senast lördag så finns han inte mer :cry:

Först och främst: Grattis till den söta bebisen :love:

Tråkigt att det hunden inte kan acceptera den nya lilla familjemedlemen :( Man ni gör helt rätt. Det är i längden det bästa både för Mulle och för er.

Svarar alla.

Tack!
Ja visst är hon söt :love: :D

Ang Mulle, ja han har fått många chanser, men nu har jag inte ork/tid att ge honom några fler :( och lillan går ju i första hand nu.

Och sen så lider han inte av att vara död.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 016
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·
Hästvård Flytta tråden om en ligger fel! Hejsan! Har en shettishingst på 5år, han har varit frisk hela livet (lite övervikt i yngre år...
Svar
17
· Visningar
3 558
Övr. Hund Jag tycker nu mitt problem med hundmöten har eskalerat med hundarna. Den lilla har alltid haft mer eller mindre problem, den stora har...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
14 977
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar