Liten manick..

Lampan

Trådstartare
När jag va i min lokala djurbutik senast, så låg det en liten vit manick vid kassan.
Jag frågade vad det va och säljaren förklarade att en "fäster"den på hunden och då kan en se hur hunden mår om den är glad, lugn, trött, stressad etc.. En kan också se om hunden har förbränt maten den har fått under dagen

Lite skeptisk som jag är...undrade jag om det verkligen kan fungera :confused:

Vad säger ni här?
Är det någon som har testat en sån manick, funkar den, eller är det bättre att läsa av hunden själv?

När jag va i min lokala djurbutik senast, så låg det en liten vit manick vid kassan.
Jag frågade vad det va och säljaren förklarade att en "fäster"den på hunden och då kan en se hur hunden mår om den är glad, lugn, trött, stressad etc.. En kan också se om hunden har förbränt maten den har fått under dagen

Lite skeptisk som jag är...undrade jag om det verkligen kan fungera :confused:

Vad säger ni här?
Är det någon som har testat en sån manick, funkar den, eller är det bättre att läsa av hunden själv?

Om det funkat (vetenskapligt) skulle det nog varit på marknaden för spädbarn och äldre för länge sedan ...

Var det inte en sån aktivitetsmätare då?
Liknande ett aktivitetsarmband för människor? :)
Det tänkte jag också att en kan lägga in vd hunden ätit och sen se hur mycket den rört sig för att förbränna maten
Enligt säljaren så skulle en kunna se hur hunden mådde om den va glad stressad lugn eller trött
Säljaren trodde (naturligtvis) stenhårt på grejen

Jag kommer inte ihåg vad den kostade, men tyckte det va för mycket att kasta i sjön bara av ren nyfikenhet :)

Det tänkte jag också att en kan lägga in vd hunden ätit och sen se hur mycket den rört sig för att förbränna maten
Enligt säljaren så skulle en kunna se hur hunden mådde om den va glad stressad lugn eller trött
Säljaren trodde (naturligtvis) stenhårt på grejen

Jag kommer inte ihåg vad den kostade, men tyckte det va för mycket att kasta i sjön bara av ren nyfikenhet :)

Den jag tänker på är den här i alla fall :) Såg att den lottades ut i en tävling på FB häromdagen, men har ingen aning om hur den fungerar.

Den jag tänker på är den här i alla fall :) Såg att den lottades ut i en tävling på FB häromdagen, men har ingen aning om hur den fungerar.
Ja den va det !
Hur en kan mäta hundens humör med den det förstår jag inte heller. Visst kan en se om pulsen går upp men om hunden är glad eller stressad borde vara svårt att avgöra
Om manicken funkar så skulle det ju vara super, jag skulle köpa en direkt :up:

Ser ut att vara en enkel aktivitetsmätare - kinesisk, såklart. :D
http://www.petkit.com/en/#/P2

Humörmätningen verkar inte precis avancerad, "The P2 observes every movement of your pet.". "Your pet is very excited!"... :laugh:

Jag trodde det åtminstone var en pulsmätare också (och var impad över att de kunde få en sån att funka på halsbandet rakt av), men det verkar inte ens vara det. Den kan med andra ord säga noll och intet om hundens humör. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar