Sv: Liten fråga
Jag ringde sjukhusets växel där jag bodde och fick jag på MVC till slut. Men de kan inte göra något så länge jag har en remiss till GYN.
Jag är alltså helorolig för vad det kan vara, känner mig konstig på flera sätt.
Fick tips av någon att typ bara gå till GYN och sätta mig, så får de ta emot mig när de kan. Jag ska även ringa på telefontiden på måndag. Tyvärr har de inget på fredagar. *suck*
Min livmoder är helknasig alltså. Typ varannan vecka får jag som kramp nästan liknande mensvärk eller ägglossningsverk, men det kommer ändå inget. Sedan ser min mage ut som en ballong. Man skulle kunna tro att jag är gravid, för jag ser mer ut som om jag skulle vara i fjärde eller femte månaden. Flera av de som står mig nära har t.om. frågat när är det dags *jisses*
Mina bröst känns även konstiga ibland. Inte för att de har mörknat men de är ofta rätt ömma och känsliga.
Jag har rätt mycket sura uppstötningar, kramp i mittemellan brösten. Svårt för viss mat. Visserligen är jag diagnoserad med reflexus billaris, dvs mina magmunnar jobbar inte som de ska. Läkarn håller på med lite undersökningar och då vill de inte ge mig magmedicinen än, även om jag känner att jag behöver den. Men de vill vänta tills alla tarmprover och ev. nya magprover är klara. Det är hur jobbigt som helst, att vänta på vad det kan vara som orsakar dåliga blodvärden och blod i avföringen. Kan det vara magsår eller vad kan det vara. *suck*
Det gäller bara att hoppas på det bästa nu.