Liten fråga bara!!=D

S

Suenna_Love

Hej.
Jag ska tävla på onsdag, och undrar fall jag kan rida i vita ridbyxor och en mörk vinröd munkjacka? fast då kommer jag vika undan luvan för den får man juh inte ha. Det är en clear round tävling och LC. Bara en fundering för att jag har ingen kavaj ännu...

Sv: Liten fråga bara!!=D

Du behöver inte ha en "mörk" tröja. Bara den är mörkare än dina ridbyxor :idea:

Sen blir nog tävlingsledaren gladare om du har någonting utan luva, den kanske blåser fram när du rider...
En ganska tajt, hyggligt mörk, tröja utanpå skjortan brukar vara jättenyggt! :)

Ta en V-ringad tröja utanpå skjortan, blir mkt snyggare än att ha en tjocktröja.

Jag har nästan bara bra tröjor som har luva:angel:. Men är det krav på skjortan?? men jag kan försöka fnula fram en tröja utan luva. Fast jag kommer nog inte att lyckas:angel:

Är det lokal status eller klubb?

Det borde vara lokal för att jag är medlem i edsbro och det är hallsta som har det, men dom har inte skrivit ngt om det var lokal eller så.

Då gäller "Polotröja eller skjorta med krage" dvs du måste ha ngt ljust som skymtar under din tröja. Fjantigt - jag vet. :cool:

Ang munkjackan får du nog isf se till att kanske till och med sy ett par stygn för att få luvan att inte fällas ut, för det är ju som sagt INTE tillåtet.

8. Ryttarna rekommenderas att vara klädda enligt TR:s bestämmelser, men måste ha minst långärmad tröja samt hjälm.

Fast så står det på hemsidan;)

Nååå!! Det är i morgon å ja vet inte ännu vad jag ska ha:crazy::cry:

Klubbjacka? Det är ju *bara* klubb så du behöver ju inte ha kavaj och sånt^^

Det var ju tydligen bara en Pay and Jump - då får du ha precis vad du vill, du kan ha prickiga ridbyxor och rosarandig tröja om du så gärna vill. :cool:

*puh* Men jag kommer också ha en säkerhetsväst så den kommer va utanpå. Det kan gå med fleece tröja under västen va?? och sen vita ridbyxor?
Jag hoppas att det kommer gå bra idag:D! Jippie!!:bump:

Som sagt - du kan klä dig i princip hur du vill. Så det går bra.

LYCKA TILL!!! :banana:

Fall jag kommer ihåg kameran så ska jag självklart visa:D Usss vad jag är spänd!! Tack för alla svar! Det var jätte snällt utav er!! Tack så mkt!! Snart ska jag till pållen å fixa;)

Du har helt rätt.

I TR står :Klädsel ska under tävlingsritten och vid prisutdelning vara:

Fritidsjacka/tröja utan kapuschong och luva eller Ridkavaj. Vid nationella tävlingar och högre krävs Ridkavaj.

Ridbyxor.

Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella tävlingar och däröver krävs slips till skjorta med traditionell krage.

Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg utan fransar.

Hjälm,av konsumentverket testad och godkänd,med hakbandet i funktion,ska bäras vid all ridning på tävlingsområdet.

Skyddsväst får bäras under eller utanpå ridjackan.Vid dåligt väder får överdomare ge ryttarna rätt att rida i regnrock eller regnställ.ÖD får även medge att ryttarna tar av ridjackan då vädret ger anledning till det.

Herra jösses vad bra det gick!!!:bump: Det var JÄTTE kul!! Jag hoppade 70 och 80 men det varhelt okej, och som tur var så fick jag min rivning å framhoppningen:D Jag klarade båda starterna och jag fick rosett för båda. Och dom var lila:p. Olycklitvis så hade vi inte med våran digitalkamera men jag hade min mobil. Men det är jätte dålig kvalité. Men jag kan ladda upp den så kan ni få se den:D Annars lägger jag in den på hoppgnägg.
Klädsen ordnade jag. Det blev:
Vita ridbyxor
En prasseljacka som var lite förstor men hon stördes inte utav det.
Svarta shaps och svarta ridskor.
Tack för all hjälp!!!:bow:

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 131
Senast: Unafraid
·
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Mabuse
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden