Lite valpträningsbilder.

Gabbi

Trådstartare
Här kommer en liten hälsning från Råda.

rda_trning-4.jpg

Idel öra.

rda_trning-2.jpg

Släng den då! Jag hämtar!

rda_trning-1.jpg

Sa ju att jag skulle hämta den.

rda_trning-3.jpg

Matte nöjd med träningen. Just den här dagen tränade vi att gå förbi bollen utan att ta den, och sen att komma tillbaka med den och släppa den till matte, och allt funkade bra.

Sv: Lite valpträningsbilder.

hmm hetsa hunden galen på bollen istället så har du nåt o belöna med inte förbjuda en belöningsgrej det är inte så smart.Så fort bollen är synlig ska hunden ha dragning mot bollen när den är gömd ska den söka ögonkontakt för o få bollen..

Syns iaf att det är en waagendorf hund :-)

bara o jobba vidare.

Senast ändrad:

Hm. Kanske ska träna nej med något annat. Samtidigt måste det ju vara något hon gillar, för annars skiter hon ju i det från början.

Bättre med godis kanske? Klurigt det här. Man vill träna en sak, men samtidigt inte förstöra en annan sak i framtiden.

Hm. Kanske ska träna nej med något annat. Samtidigt måste det ju vara något hon gillar, för annars skiter hon ju i det från början.

Bättre med godis kanske? Klurigt det här. Man vill träna en sak, men samtidigt inte förstöra en annan sak i framtiden.

Exakt!

Börja med en boll i snöra så hon får jaga den o följa kampa med bollen när hon börjar tycka det är kul kan du ta ett hustak o kasta bollen upp bollen så hunden står med en förväntan efter bollen o sen när den kommer ner jaga den. Då har du en bra grund för o få hunden bolltokig så du kan använda den i lydnaden sen. Sen när du går lydnad o tar fram bollen synlig ska hunden bara kasta sig över den så sugen ska den vara på bollen. Du kommer o få en kanon fin lydnad med bra kontakt om du bara belönar ögonkontakten rätt med bollen.

Du o Mrs_Scabtree får väl åka hit sen så kan vi träna lite hund tillsammans.

Ja gärna det. Det är ju inte så superlångt till dig.

Jag tar gärna emot tips. Just nu tränar vi rätt grundläggande, och inte särskilt krävande. Inkallning och kontakt och sådant fungerar väldigt bra.

Ja gärna det. Det är ju inte så superlångt till dig.

Jag tar gärna emot tips. Just nu tränar vi rätt grundläggande, och inte särskilt krävande. Inkallning och kontakt och sådant fungerar väldigt bra.

Bara ni kommer jag ni är mer än välkommna....
Har du körkort så är det ju bara 2timmar hit.

Viktigaste är att hunden tycker det är kul det man gör hela tiden sen korta stunder.

Jag skulle köra med godis men det är för att jag sitter med matglada retrievers främst. Kan jag få in ett fungerande nej på godis så kan jag även (förhoppningsvis) stoppa dem när de hittar något smaskigt (snuskigt) när vi är ute... :crazy:
Två flugor i en smäll.

Sååå söta hund, och jag gillade verkligen Bilden längst ner, på dejj o din hund :) :love:

Jag skulle köra med godis men det är för att jag sitter med matglada retrievers främst. Kan jag få in ett fungerande nej på godis så kan jag även (förhoppningsvis) stoppa dem när de hittar något smaskigt (snuskigt) när vi är ute... :crazy:
Två flugor i en smäll.

Min gillar godis också. Där har jag dock redan ett bra nej, eller snarare ett vänta. Ska försöka att passera gddis, snarare än att sitta och vänta på det, vilket hon gör idag. Då får jag nästan lägga det på en tallrik först, och visa henne att det finns, annars tror jag inte hon hajar vad de är.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Tuggben
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar