lite tips tack..

Q

Quiet Elegance

kan ni hjälpa mig med att komma på ngt som jag kan smeta in på täcken, grimmor med mera eller på något annat vis lära hästen att inte bita sönder sakerna, nu måste han gå ensam i en hage för annars "äter" han upp de andra hästarna täcken och han blir väldigt ledsen av att gå ensam i hagen..

så snälla kom med tips :)

var ska denna tråd vara egentligen? om den inte ska vara här så kan någon moderator flytta den...

Sv: lite tips tack..

Det som har fungerat för min del är No bite "smörja" eller tabasco...

hmm vi har testat med no bite.. han slutade inte för det.. så jag testade he burken framför mulen på honom och då började han SLICKA i sig det.... och tabasco har vi testat och han verkade gilla smaken av det också...

Oj, då... Ja, en del är ju lite konstiga :angel: Det finns ju olika typer av No bite... Bara att prova antar jag.

Prova utspädd Jodopax, det funkade på en häst jag hade som också slickade i sig No-Bite... Fast man får spraya på typ varannan dag..

Det finns olika medel, typ no bite , crubnix mm, finns å beställa såna .Det svider verkligen i käften(som en sann hästägare måste man ju testa ;) )
men min erfarenhet är att vill de fortsätta bita så gör de det oavsett medel.Men testa går ju, det kan hjälpa.

ja.. vi har testat det mesta.. och det verkar som om han har tänkt att fortsätta.. fast än har vi inte gett upp hoppet... han har vuxit ifrån andra fasoner som han haft så vi får hoppas på det eller komma på ngn annan lösning ska testa med några illasmakande saker sedan

Tjenna!

Jag har ibland använt ett spray... TVI tror jag att det heter,,, finns nog på Börjes,,,,

Jättebra

Bet han fast det var no-bite eller slickade han bara????

Jag hade en (smått korkad men mycket söt) femåring som använde tänderna på allt, när jag smetade in med no-bite bet han inte men han slickade gjorde grimasch, slickade igen osv...... Så man måste ju smaka och smaka igen och igen men man måste kanske inte bita?!

Eller sätt honom med ett grinigt gammalt sto så han får sig en känga om han försöker bita i täcket!!!

Stark senap då?`
Det var det enda som hjälpte mig och min stora häst när min shettis började dia på henne när hon var nyköpt...

Lady_A skrev:
Bet han fast det var no-bite eller slickade han bara????
han biter fortfarande på täckena som är insmetade med nobite.. jag satte burken med nobite framför hans mule och då så slickade han och verkade gilla smaken...

Lady_A skrev:
Eller sätt honom med ett grinigt gammalt sto så han får sig en känga om han försöker bita i täcket!!!
jo jag har tänkt på det också.. men i vårat stall så är det bara valackar...

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 703
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar