Lite tipps?! :)

A

Angel-v-

Hej! Skulle bli glad om ja fick lite hjälp! :)

Ska starta 1(antagligen 2) Klasser i morn! Lb:1 2006, jag skulle behöva lite tipps! Jag spänner mej så när ja rider för folk som yiyyar på mej, därför har jag inte tävlat så mkt. Jag undrar om ni har ngt typs för hur ja inte ska tänka på de så ja kanske kan slappna av lite mer o inte spänna mej så i sadeln. För när jag spänner mig så reagerar ju min ponny på de, och dp går det inte så bra.
Och så skulle jag behöva lite tips för hur jag ska göra med gallop fattningarna, hon drar upp huvet (dock inte lika mkt längre) och så skuter hon in baken o spänner sig, men de är bara i fattningarna, sedan går hon jätte fint o bärigt när jag galloperar!
Skulle bli jätte glad om aj kunde få lite hälp! :) tack på förhand!

Sv: Lite tipps?! :)

Jag vill inte låta tråkig eller så, men det är väl lite sent att tänka på saker som mental träning och finslipning av gångarterna
DAGEN INNAN tävlingen?

Sv: Lite tipps?! :)

Tror nog ej att det var de svaret hon ville ha utan lite peppning.....

Angel-v ser att jag är lite sen med att tipsa dig...men hur har det gått för dig ? Var det som du tänkt det ?
Kan tillägga att det tar en del starter tills man kan fokosera ordentligt på tävling om man är nervös och kanske har lite prestationskrav på sig själv....jag var varjefall sådan när jag började tävla.
Det blir bättre jö mer van man blir !!
Angående g.fattningarna...min gjorde likadant och jag löste det genom att ha en aning stadigare hand och sitta emot i sadeln med understöd med skänkeln. Va det diffust tips ?
Men i vårat fall var det fråga om lathet och det är ej säkert att det är de samma för dig...va säger din tränare ?

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Bison
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 854
Senast: vtok
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Här kommer jag igen. :o Det är så att jag precis har skickat in en ansökan till en stiftelse om att få hjälp med att...
2
Svar
32
· Visningar
4 323
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V