Hastigt bestämdes att ett av stona ska till Norge på betäckning, hon skadade sig och i fredags bestämdes att vi chansar på betäckning så hon kan göra någon nytta när hon ändå står. Säsongen är ju sen så det är ju lite brått. Vi bestämde oss i fredags och bokar hingst, detta är ok, bokningen får vi ta på plats. Ringer STC, för dom som inte vet det kostar det 5000 kr att åka över till Norge med häst (deposition), och då kan man utnyttja tullkrediten STC har, så jag ringer dit för att få ut en sådan. Jodå det gick bra. Påpekade att stoet skulle åka på tisdagen (idag) så det var lite brådis, men till tisdagens postutdelning borde det ju absolut vara framme tyckte denne person på STC, troligen måndag, men absolut tisdag. Ringer distriktsvet. måndagmorgon och får komma för det nödvändiga töntiga friskintyget (som måste fixas inom 48 tim innan gränsövergång). Men inget brev från STC. Ringer och kollar, jodå det blev skickat i fredags, svär långa ramsor över posten. Till posten direkt efter sortering nu på morgonen, nej då inget brev. Gaaaahhh. Vad gör man. Nu har vi pratat direkt med tullverket i Norge och dom tog turligt nog fax, vilket dom tydligen (enligt personen på STC) sällan gör. Men innan dess har jag ringt igen till STC och ooops, det kanske visst råkade skickas med B-post. Åhhhh, här har man gått i tron att det skulle finnas en chans, då kunde dom väl sagt att det nog inte kommer hinna till idag!
Nåväl, får väl hoppas det kommer ut något snyggt i slutändan, fattas bara att hon inte tar sig nu.....
Ha ha, inlägg utan vettigt innehåll, men nu har jag gnällt lite och därmed lugnat ner mig!
Nåväl, får väl hoppas det kommer ut något snyggt i slutändan, fattas bara att hon inte tar sig nu.....
Ha ha, inlägg utan vettigt innehåll, men nu har jag gnällt lite och därmed lugnat ner mig!