Lite spinn på tråden om ensam valp..

Sv: Lite spinn på tråden om ensam valp..

Intressant teori!

Men om fluschingen skulle fungera bäst om hondjuret haft magert bete innan så stämmer ju det inte överens med hundar som är matglada jämt ;) Inget magert bete där inte.

Vi har däremot haft linjer där tikarna i rakt och många nedstigande led från den första avelstiken fått massor av valpar. Tjocka feta och nästan dubbelt så många som en genomsnittlig kull i samma ras. Sen har vi även haft linjer där det blivit 1-2 små och magra valpar för jämnan. Jag har alltid haft den föreställningen om att den biten är ärftligt.

Sen är det ju intressant att spåna om en hane har ett finger med i spelet? Är det en slump att det är många stora kullar efter en viss hane? Jag har aldrig trott på det, men visst började ju tankarna snurra kring det :p

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V