lite smått o gott...frågor

P

Prisse97

Hur länge brukar ni låta hästen vila efter en vaccination?
Hur många dagar i veckan brukar ni rida?
Hur gör ni när hästarna är blöta, lägger ni på dem sadlar blöta eller låter ni de stå och torka!
 
Sv: lite smått o gott...frågor

Hur länge brukar ni låta hästen vila efter en vaccination?
- Mina hästar får vila ett par dagar och därefter tar jag det luugnt i en vecka.

Hur många dagar i veckan brukar ni rida?
- Det är olika. Just nu är hästen under igångsättning så då rider jag kanske en-två gånger i veckan och går promenader, tömkör eller något annat där emellan.

Hur gör ni när hästarna är blöta, lägger ni på dem sadlar blöta eller låter ni de stå och torka!
- Jag föredrar att hästen är torr innan jag lägger på en sadel, men någon gång har det hänt att hästen har varit lite blöt också. Dock aldrig genomvåt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 745
Senast: Sirap
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 258
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp