lite skryt :p

Red_Chili

Trådstartare
Min lilla diva har varit jätteduktig idag :D
I området här har vi ett "lydnadshinder", som består av stockar nerbankade i marken så att det bildas en "trappa" upp till en stock som ligger på 1-1½m höjd och sen kan hunden gå ner för en "trappa" på andra sidan. *hoppas någon förstår*

I vilket fall som helst så har det varit såhär:
första gången jag visade henne hindret ville hon knappt gå upp på första "trappsteget", men det gick med lite godis.
Andra gången kom hon upp till 3e steget
och det fortsatte med att hon tillsist stod uppe på den liggande stocken. *gissa om jag var stolt då*
Dock vågade hon inte alls gå på stocken, utan hoppade ner istället.
Efter mycket trassel och mycket godislockande fick jag henne att vända och hoppa ner på "trappstegen" istället eftersom jag ansåg att det var säkrare.

Idag har hon gått över hela alltihop på en gång! :D :D :banana:
Och hon gör det utan att jag lockar med godis! Och hon tycker det är SKOJ! :D

hinder.jpg


Gjorde en bild i paint på hur det ser ut, eftersom jag inte är säker på att min beskrivning är tillräckligt bra för att ngn ska förstå vad jag menar...



Någon mer som har något att skryta med som hunden har gjort?
 
Sv: lite skryt :p

Vilken duktig vovva!:) :)

Är superstolt över min kille som stannar och sitter kvar när man springer därifrån, samt sitter still när man drar lite i kopplet som en frestelse:banana:

Klarade det på första försöket på valpkursen:banana: :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 747
Senast: AnneB
·
Hästvård Hej alla! Jag skaffade mig en kallblodig häst för ungefär en månad sedan och den hade varit halt cirka 4 månader innan jag köpte honom...
Svar
11
· Visningar
1 729
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 993
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 529
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp