Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag lastar också utan ramp ibland (och håller som sagt på med islandshästar). Min transport går att öppna på båda sätten, och jag tycker att det känns som om många hästar som är tveksamma till att gå på transporten faktiskt är rädda för just rampen (första gången jag skulle lasta mitt förra sto så tog hon ett jätteskutt ÖVER rampen! ) och då har det för mig funkat att låta dem kliva på utan ramp istället!Många westernfolk som kör med sadel på. De lastar utan ramp också.
Såklart det finns, därför skrev jag där jag håller till/de jag umgås med.Många westernfolk som kör med sadel på. De lastar utan ramp också.
Jag ser typ aldrig någon som kör med sadel på oavsett typ av häst eller häst.. Men om jag gissar så kan det ju handla om huruvida personen som är med är van vid att hantera hästen (även om tex min sambo skulle följa med skulle han inte kunna få hästen att stå still om den är stökig)? Jag tänker att medföljande ponnyföräldrar generellt är mer involverade i hästhanteringen generellt jämfört med storhästar där ryttaren ofta är äldre och förmodligen sköter hästen mer självständigt.Hej! En sak som jag har tänkt på är att jag ser nästan aldrig nån med ponny som har sadlat innan men ganska ofta med häst. Jag har undrat lite varför det är så faktiskt! Skulle förstå det lite mer ifall det var att man åkte själv men oftast så är deras mamma/pappa eller nån annan med ändå. Så då förstår jag inte riktigt varför det verkar vanligare med stor häst än ponny?
Mina ponnyer är jättesnälla att lasta och står snällt och allting men jag skulle aldrig åka med sadel och sånt på! Även fast de är snälla men kan ändå hända en olycka eller nåt plus att det nog inte är så skönt att stå innan eller efter träning med sadelgjorden spänd och så? Eller så tänker jag iallafall!
Ja...?De lastar utan ramp också.
Ja, tydligen så är det förekommande och det är säkert inget fel i detJa...?
Såklart det inte är fel med det, fattar bara inte vad det har med saken att göra? Jag är dressyrryttare och har inte lastat med ramp på över 10 år och skulle aldrig byta till ett släp med ramp igen. Det känns dock helt orelaterat till den här tråden.Ja, tydligen så är det förekommande och det är säkert inget fel i det
Jag har också släp med bara step-up till mina dressyrhästar men ser inte vad det har med vilken utrustning man har på hästen att göra?Ja, tydligen så är det förekommande och det är säkert inget fel i det