C
Cettan
Har träffat mannen som jag vill dela resten av mitt liv med. Allt känns toppen och han känner precis lika dant. Är på väg att flytta 52 mil om ett par månader för att flytta ihop. Saken är den att han har en liten dotter på ett och ett halft år som bor hos honom på heltid. Mamman till henne verkar inte bry sig det minsta och de träffas väldigt sällan. Dottern är jättesöt och jag tycker verkligen om henne. Har alltid haft lite svårt för små barn om man får säga så, men det är helt annorlunda med henne. Men jag kan iallafall inte låta bli att oroa mig för hur det kommer att bli när vi flyttar ihop. Mina livsplaner gick ut på att skaffa egen gård och föda upp dressyrhästar. Inte att bli extra mamma vid 20 års ålder... Det är lite tidigt i mitt tycke, men vad ska man göra. Jag älskar dem båda två och vill inte ge upp chansen att få en så underbar människa som livskamrat bara för att han har en dotter. Livet blir inte alltid som planerat. Men man kan ju vara nervös för det. Hur kommer vår relation att bli? Jag är ju inte hennes riktiga mamma, men vi kommer att leva som en familj. Jag tänkte på det här nästan jämt, men kommer alltid fram till samma sak. Jag vill verkligen satsa på det här. Är det dumt?