Lite ledsen i dag

Milou

Trådstartare
Yngsta sonen har flyttat hemifrån (tillfälligt?) och jag känner saknad? En konstig känsla,(sorg?) samtidigt som det är härligt att ha huset, duchen, datorn för sig själv så är det så tomt :cry:.

Ingen dånande popmusik, ingen som parkerar skor st 46 innanför dörren. Ingen som har ätit upp alla mackor och druckit upp sista mjölken :crazy:. Jag saknar "lillen" (19år) :cry: Jag har varit mamma nu i så många år och helt plötsligt tar det slut? Han är stor nu.:eek:

Hjälp kan man känna så här? nu när vi har all tid i värden för varandra min man och jag. Så borde jag ju vara glad men jag är ledsen och lite glad samtidigt? :o
 
Sv: Lite ledsen i dag

Nej, det tar inte slut, det går bara in i en annan fas! Känner igen det, min 19-åriga tjej har flyttat nu i sommar. Samtidigt som det är mycket tystare och lugnare (hon hörs alltid!) så är det ju också ibland tystare och tråkigare.
Men det är vår uppgift som föräldrar, att uppfostra dem till självständiga individer som klarar att stå på egna ben när det är dags.
Bara lugn, du hittar snart andra sysselsättningar än att handla mjölk, plocka tvätt, torka smuliga köksbänkar, skjutsa i tid o otid:angel:
 
Sv: Lite ledsen i dag

Min son åkte just i väg med bussen.... 17 år, och andra året han bor 12 mil hemifrån på veckorna....
Visst börjar vi bli van, men det känns ändå konstigt:crazy:
men om jag tänker på att jag flyttade hemifrån som 13 åring, och lämnade mamma och pappa själv med en gammal lapphund, så va det nog mycket jobbigare då!
Tänk! -79 var det fortfarande okey att barn bodde på elevhem hela veckorna som 13 åringar:eek:

* Jenny *
 
Sv: Lite ledsen i dag

Ni hade säkert rasande skojigt! Man växer av att klara sig själv, det är min fasta övertygelse.
Vi är också i den situationen att ungarna flyttar efter nian och jag tycker det är bra, de ser fram emot att få flytta och klara sig själva.
När de väl flyttat så upptäcker de vad markservice är för något!;
 
Sv: Lite ledsen i dag

Ni hade säkert rasande skojigt! Man växer av att klara sig själv, det är min fasta övertygelse.
Vi är också i den situationen att ungarna flyttar efter nian och jag tycker det är bra, de ser fram emot att få flytta och klara sig själva.
När de väl flyttat så upptäcker de vad markservice är för något!;

Jag flyttade från Hälsingland till Skåne som 16 åring, för att jobba. Då blev jag vuxen. Jag tror att man måste iväg på egna ben för att kunna mogna.
 
Sv: Lite ledsen i dag

Ni hade säkert rasande skojigt! Man växer av att klara sig själv, det är min fasta övertygelse.
Vi är också i den situationen att ungarna flyttar efter nian och jag tycker det är bra, de ser fram emot att få flytta och klara sig själva.
När de väl flyttat så upptäcker de vad markservice är för något!;

Japp! du har så rätt! Vi hade otroligt kul ibland, å... hemlängtan va enorm ibland....men jag tänker på min mor och far, som fick skicka iväg mej när jag bara var 13 år....

Min son är stark och trygg, och jag är inte speciellt orolig för honom, men jag saknar honom:cry:

* Jenny *
 
Sv: Lite ledsen i dag

Det förstår jag att hemlängtan kunde vara svår.
Har du sonen på Vilhelmina? Nästa år ska min son iväg, lutar åt Villis i dagsläget i alla fall.
Har du något tips om hur elevhemmet funkar? Det är ju en bra utskolning till eget boende lärde jag mig med den äldsta.
 
Sv: Lite ledsen i dag

Det förstår jag att hemlängtan kunde vara svår.
Har du sonen på Vilhelmina? Nästa år ska min son iväg, lutar åt Villis i dagsläget i alla fall.
Har du något tips om hur elevhemmet funkar? Det är ju en bra utskolning till eget boende lärde jag mig med den äldsta.

Va fränt att han också är på väg mot Vilhelmina. Jo Filip bor där i egen lägenhet, och det funkar verkligen bra, Men jag har förbjudit honom att ens pröva tvätta i tvättstugan, tanterna i huset kan vara rätt bitska:angel:

Elevhemmet tror jag ska läggas ner efter jul... Filips kompis får då bara bo kvar till jul.
Enda tipset jag har är att undvika larco, och trissen... där kan festerna vara onödigt vilda:mad:
Och sök lägenhet/boende tidigt! jag tror vi började leta i april, men så har vi en toppen lägenhet nu.... onödigt dyr bara:crazy:

* Jenny *
 
Sv: Lite ledsen i dag

åh, påminn mig inte... mina tre bor fortfarande hemma och den äldsta är 14 år. Jag har redan som en klump i magen när jag tänker på att de ska lämna mig. Jag fattar inte hur jag ska överleva utan att ha mina barn hos mig? När jag tänker på att jag inte ska ha en liten söt unge bredvid mig i sängen på morgonen och inte få de där gosiga pussarna nån mer gång, ja då vill jag stoppa tiden.

//millus- tar ut separationsångesten i förskott...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
857
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 159
Senast: Yrsel
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 461
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 122
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp