Lite kär...^^

roadkilled

Trådstartare
Hunden som är nästan 2 år har nu hittat sig en vän. Eller om hon tror att det är hennes valp?
Blir helstressad så fort hon inte vet var den är, vägrar gå ut utan den och "pratar" med den jämt och ständigt:p Det är en plastgroda kan jag ju tillägga..^^
Lyfter den jätteförsiktigt med munnen när hon ska ta med sig den och så har hon ALDRIG gjort med någon leksak förut.

Tror hon att det är hennes unge eller är hon bara väääldigt förtjust i "Dodan":angel:?

Sv: Lite kär...^^

Skendräktig? Min tik blir tyvärr det efter varje löp. Stressar, bär valpar, bäddar ner valpar, piper... Har juver som en kossa.:crazy:

den är skendräktig. mkt påfrestande för tiken, min fick tom mjölk. :crazy:

man kan ge dom sprutor för att slippa det.

Har också funderat på skendräktighet. Det var väl ungefär 2 - 3 månader sen hon löpte sist...

Då är hon garanterat skendräktig.
Min tik håller också på och tar hand om sina "valpar". Sist var det ett glasögonfodral och en TV-kontroll. Jag tar bort sakerna för henne (så länge hon inte hittar nya "valpar" som hon bär runt på).
Hon brukar se ut som en mjölkko...
Man kan ge tikarna galastop (kan få recept hos veterinären) och då försvinner symtomen på 4-5 dagar. Förra hösten fick jag behandla tiken (hade köpt henne hos ett par halvgalna människor och hon var inte i topptrim) och hon hade var i vissa spenar. Sist var det dock inga problem, så då ville jag inte medicinera henne mot något som hon inte "dog" av.
Skendräktigheten försvinner av sig självt, men visst det tar några veckor.

*delvis kl*

Som Turali skriver, det finns en medicin som heter Galastop. Men tyvärr tar den endast bort mjölkproduktionen på min tik - beteendena är kvar och det är ju de som är jobbiga, både för henne och för mig.. Vill kastrera henne, men tyvärr tillåter inte ekonomin just nu.

Glasögonfodral:rofl: Även om skendräktighet är en trist grej så måste jag säga att det var den roligaste och mest originella "valpen" hittills:D

Pipan gick sönder på "Dodan" så då var den inte lika rolig längre när den inte lät. Då började vovven bita sönder fötterna på den så då tog vi ifrån henne den...

Nu är hon som hon var förut:)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 930
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 720
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Bison
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 541
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka