black_darling
Trådstartare
Pratade med min kompis tidigare idag och hon va ganska uppgiven. Det är så att hennes hund (shäfer/collie) har börjat tugga på saker. Nu senast va de tapeten som rykt. Huden ifråga får mkt motion samt hjärngypa av alla dess slag, men kan de va så att vissa hundar kräver mer stimulans och därför börjar tugga på saker? Hunden är 9 månader (tror jag, minns inte riktigt) och verkligen en arbetsvillig och glad hund i övrigt.
Min första tanke var att kanske träna hunden lite extra innan hon lämnas ensam (ja, hon är ensamtränad samt har hundkompis på dagarna)? Så att hon har nåt att fundera på istället för att planlöst tugga på saker. Låter som nån form av frustration, men av vad? Man ska väl inte behöva träna hunden alla timmar på dygnet för att de ska hålla sej lugn?
Kan de även vara så att det är en period som kommer att gå över av sej själv?
Lite funderationer såhär mitt i natten
Min första tanke var att kanske träna hunden lite extra innan hon lämnas ensam (ja, hon är ensamtränad samt har hundkompis på dagarna)? Så att hon har nåt att fundera på istället för att planlöst tugga på saker. Låter som nån form av frustration, men av vad? Man ska väl inte behöva träna hunden alla timmar på dygnet för att de ska hålla sej lugn?
Kan de även vara så att det är en period som kommer att gå över av sej själv?
Lite funderationer såhär mitt i natten