Lite hjälp kan behövas :)

A

Animar

Om jag ska skaffa foderhäst vad är det jag behöver tänka på?
Till exempel: Veterinär-vården, hovslagare, försäkringar och sådant.

Någon som kan berätta lite grann om hästägeriet såsom vaccineringar, hur ofta? och liknande :)

Tack för svar

Sv: Lite hjälp kan behövas :)

Om du ska ha foderhäst brukar ja göra upp med ägaren att den betalar vet-besk innan den överlämnas. Detsamma när den ska tillbaka men då står ja för det. Försäkringne brukar ägaren stå för. Vacc grund är ca 6 veckor mellan rum sen ökar de med ett år mellan rum. Hovis måste du hitta innan du tar över hästen. Setill att den är nyskodd så du slipper göra de på engång. :). SEN ta inte första bästa. Rid flera ggr på hästen känn verkligen efter. Ha med en hästkunning människa.
=) lycka till!

tack, det är det där med hästkunnig människa som blir problemet men det finns ju alltid andra hästägare istallet hästen ska stå i :)

okej, men har du ingen ridlärare m.m. som kan följa med dig under provridningen?

jo men det var mer att ha någon där i stallet som kunde hjälpa jag menade :/

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 423
Senast: Zetly
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 755
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 050
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 772
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?