Lite hjälp hit tack

R

Ruh

Om ni fick välja precis vilken dressyrsadel som helst att lägga på den här ryggen (som ni tror skulle passa) vilken skulle ni välja då?

6943493.jpg

6943492.jpg

ja ryggen blir lite rakare vid arbete

:banana:

Och justhe ingen bomlös tack. Vill tävla dressyr. :)

Sv: Lite hjälp hit tack

vilken prestige modell skulle du välja?
Jaguar har jag hört ska vara dålig jämfört med priset. Har du någon erfarenhet av det? Är det modellen xkc då?

Då har du hört rätt iaf... :angel:
Kolla på Amerigo är mitt tips, främs för att dom har så mycket olika bommar att välja mellan. Är helt fast Amerigo-träsket. Kolla deras hemsida så får du se alla sadlarna i bild, kanske kan ge dig en liten uppfattning iaf.

vilken prestige modell skulle du välja?
Jaguar har jag hört ska vara dålig jämfört med priset. Har du någon erfarenhet av det? Är det modellen xkc då?

Det finns så mycket snack om sadlar inte minst på buke:angel:

Jag vänder mej till sadelmakare med frågor om kvalité mm och litar mer på de svaren av folk som ser många av samma märke, än en och annan bukenavändare som haft otur och skriver det i 17 trådar vilket får det att se ut som om det är sant:cool:

Jag har provat flera Jaguar tridigare av olika ålder och ingen har varit dåliga i varken läder eller stoppning och det är inget de två kända sadelmakare jag rådfrågar (två helt olika som jämförelse...) har hållit med om heller. INgen av dom säljer f ö märket.

Nu har jag hittat en som passar och som är som ny i lädret trots 2-3 års användning, och de ännu äldre jag tittade på var mkt fina också. Har provat en ngt äldre amerigo som var sprucken undertill i bossorna så.....:cool: Men jag tippar på vanvård snarare än dålig kvalité.

Har dessutom väldigt bra erf av PeEssoa i motsats till bukefolket överlag:cool: , har fortf en uråldrig och dessutom en nyare, båda väldigt bra.

Så kolla med sadelmakare och välj vad du trivs med och framförallt vad hästen trivs med.

Senast ändrad av en moderator:

Hästen ser ut som min fast lite mer manke och jag har en jaguar xkc. Provade mååånga sadlar innan jag hittade den och tycker den är helt underbar...

tack för alla svar.

De sadlar jag är främst intresserad av är just Jaguar och även Prestige TD. Vad tror ni om dom till hästen? Ska självklart ta hjälp men vill ha lite "förkunskaper".

Är även intresserad av Cobra (close contact) vad tror ni om det?

:bow:

Jag tror TD passar. Men Venus och Leonardo är bättre sadlar. Finns ju även beg. om du tycker dom är för dyra.

Jaguar ska nog vara close contact i så fall, tror deep seat är alldeles för svängd.

Ok har ridit i en venus och den gillade jag inte. Leonardon kanske kan vara bättre då. TD vet jag att jag gillar.

var det tips på bra sadlar eller sadlar du tror kan passa :) ?

Jaguar.. Eller en annan sadel med kapade paneler och mycket mankfrihet. Men till en början hade jag tömkört en del, för ryggen var hemskt muskelfattig.

ok ryggen har mkt mer muskler nu kanske kan vara bra att säga.
Håller du med flashlight om att det ska vara close contact och inte deep seat?

Lägg in en bild på hur ryggen ser ut nu då istället, så ger jag mitt svar då.

Ok nu har jag fixat det (bilder). Tack till Luxurios för det :bow:

9979908.jpg

9979909.jpg

9979926.jpg

Sen så tog jag även bilder med en sadel som jag har fått låna av en i stallet. Det är en Kentaur Medea men jag vet inte. Den åker lixom fram och ruggar pälsen vid manken... Tur att jag inte köpt den.

http://www.pixbox.se/pic_show_id9979907.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id9979906.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id9979905.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id9979903.html

vad säger ni?

tror fortfarande på prestige alt. jaguar eller amerigo. :)

kentauren var för rak, säkert därför den gled fram.

:idea: så kan det vara

(delvis KL)
En M&N borde bli för rak eller? Vilken amerigo modell tror du på? Tror du också på jaguar close contact eller funkar deap seat tro?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka