lite frågor om westernsadlar..

F

froggy

1.Kan man hoppa med w.sadel? Alltså om man får lust att hoppa nån enstaka gång.

2.Hur vet man om w.sadeln är för tung för sin häst? Eller kan inte en w.sadel vara för tung?

Tacksam för svar! :p

Sv: lite frågor om westernsadlar..

d går o hoppa men inte så högt skulle ja tro bara hoppat ngt lågt man får låta bli o luta fram för mycke man får hornet i magen.

Sadlarna e ju olika tunga beroende på bommen mm ,d finns otroligt lätta sadlar o sadlar som e rejält tunga .

Jag tror personligen att sadeln inte kan bli för tung för hästen,det e nog mer en sak för ryttaren .den jag har den e rejält tung dottern i huset kan inte lyfta på den hon e typ 14 år o hästen 1,48 men hon orkar inte få upp den ,då e d bättre med lättare sadlar om man har barn eller om man själv har ont nånstans.

Ps har man en sprallig häst e det bara bra ju mer sadeln väger eller hur?ds

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
289
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka