Is
Trådstartare
Vi för en del kött från den lokala affären exempelvis kött med gårdagens datum och liknande Men av ren lathet BARFar vi inte till hundarna utan brukar bara fylla ut den vanliga matenransonen. Men så tog plötsligt torrfodret slut och får inte mer först i veckan. Lämpligt nog hade affären fått in massa felmärkt köttfärs från leverantören, så mat finns men inser att jag inte har någon koll på alls hur jag ska tänka för att hundarna ska få i sig lagom mängd och allt de behöver?
Vi har tre hundar, två jämtar och en schäfer. Aktiva, och väger mellan 25-30 kg.
Finns det någon typ händig tabell eller liknande så man åtminstone vet på ett ungefär hur mycket kött jag borde ge och om man helst ska ge någon mer?
Nu är det här somsagt bara tillfälligt men det händer då och då att vi får riält med överblivet kött och ser ju hellre att hundarna får det än att vi slänger allt till räven.
Vi har tre hundar, två jämtar och en schäfer. Aktiva, och väger mellan 25-30 kg.
Finns det någon typ händig tabell eller liknande så man åtminstone vet på ett ungefär hur mycket kött jag borde ge och om man helst ska ge någon mer?
Nu är det här somsagt bara tillfälligt men det händer då och då att vi får riält med överblivet kött och ser ju hellre att hundarna får det än att vi slänger allt till räven.