Jag tycker det är så olika från person till person, för en del gör personkemin eller de första intrycken eller situationerna att ingångsvärdena för förtroende är jäkligt låga.
Men för det stora flertalet vanliga människor skulle jag säga att jag går in med ett förtroende på typ 65 %? Och händer det inget otrevligt eller konstigt så går det oftast upp i snabb takt till kanske 80 %. Ett fåtal personer jobbar sig uppåt 90-strecket men där börjar det krävas mer för att ta sig den sista biten.
För det mesta går detta bra. Men händer det sedan något allvarligare som gör att förtroendet rasar för en enskild person, så är det varken snabbt eller lätt att avancera igen oavsett om man varit uppe på 90 % eller över. Utan då kanske just den personen stannar på 25-30 % som bäst under väldigt lång tid. Mer troligt under 10 %.
Men hittills har det inte bränt mig generellt så att det slår över hela skalan att jag inte litar på människor alls mer, utan nästa nya bekantskap går - statistiskt sett - på motsvarande sätt in runt 65 % med goda chanser att avancera snabbt. (siffrorna endast som åskådliggörande, det finns ingen matematisk formel som bevisar nivåerna)