Glamoroza ox

Trådstartare
Kan jag använda det när jag ammar?

Kan inte hitta någon information om det går el. inte.

Det känns som att munnen skulle behöva en genomgång av något som är lite starkare än tandkräm & listerine står redan hemma i badrumsskåpet (sambons)
 
Sv: Listerine

Floursköljning kan man använda när man ammar, ja!

Men Listerine är en mycket svag fluorlösning, tror inte att det är starkare än tandkräm.
När jag var gravid och ammade fick jag recept på fluorsköljnings vätska (tror det var Dextran), som innehöller 0,2%fluorid (istället för fluortablett som man inte ska använda då man är gravid). Listerine innehåller 0,02% fluorid. Det är mest smak.

Så, köp riktig floursköljning på Apoteket istället!
 
Sv: Listerine

Listerin kan knappast behövas om man använder en flourtandkräm. Det enda gången det är motiverat med listerin..eller annan munskölj med är om man har stark anlag för karies. Annars är det totalt bortkastade pengar.
 
Sv: Listerine

I och med att man inte sväljer det borde det inte vara någon fara... Tänk på alla hudkrämer och avgaser.... Då kan du gott få känna dej fräsch i munnen...
 
Sv: Listerine

Hej igen!

Tack alla för svar.

Jag tog och ringde "apotekupplysningen" (något 0771-nr jag hittade på deras sida) Och enligt kvinnan som jag pratade med så var det helt OK! att använda Listerine.
 

Liknande trådar

Hemmet @Lillefrun Är det okej att jag lånar tråden lite?? Hojta till om inte så rapporterar jag för utbrytning! Jag ska kika på hus...
2 3
Svar
53
· Visningar
777
Senast: Amha
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 060
Senast: Hermelin
·
Fordon Sambon har en liten peugot 208 årsm 2017. Alltså ingen kombi. Nu i sommar har man ju behövt ha bakluckan öppen till hunden med...
Svar
12
· Visningar
422
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp