D

dyrre

Kan man sätta linnement på hästens ben och sedan linda nattlindor på det? tänkte attdet kanske bränns på hästens ben.

Sv: linnement

någon som brukar använda linnement och sedan linda nattlindor?

Har bara provat med Arnika liniment och det funkar över natten. Men kolla vad det står på falskan.

jag brukar alltid linda bena på hästarna när jag har linementerat å jag har aldrig haft nå problem.

vissa liniment går att linda med. Det är såna som först kylder och sen värmer. Andra liniment kyler bara, och det kan man inte linda med. En kompis till mig lindade sin häst med Blue gel (enligt flaskan kan man linda) och när hon tog av lindorna hängde nästan all hud med. Hästen har idag stora ärr på benen :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 262
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka