Linjeavel på Pine Chip

Sv: Linjeavel på Pine Chip

Inget "tyvärr" för min del, för jag har ingen Pine Chip-märr. Det var bara en allmän fundering.:D

:D Sånna gillar jag!
Jag hade förut en halvblodsmärr med en gnutta ardennerblod i. Vår veterinär kallade henne för Olga, för han tyckte att hon såg ut som en rysk kulstöterska. Min amerikanske tränare sade en gång när han passerade henne, och såg bredden mellan frambenen: "That is quite a horse!"

*saknar Fillifjonkan*

"Låter" som att det skulle kunna bli ardennerstuk

Ungefär så tänkte jag också. :o
Men den kanske kan bli något i kallblodsklasserna? Faksen är ju snart pensionär och någon annan får överta tronen. :D

Jo, det blir väl det...:D
Men du ska veta att Fillifjonkor, de är värda sin vikt i guld!

Jag gillar Pine Chip, men tyvärr jag tror inte på linjeavel på honom.

Jag gillar också Pine Chip-blodet, men skulle heller aldrig linjeavla på det. :D

Inte p g a av risk för att de blir stora och grova utan för tempramentet. Det är oftast inte så farligt från ett håll. :D

Jag personligen skulle inte vilja linjeavla på PC pga. temperamentet. Känns som det kanske blir för mycket av det "goda" vid linjeavel, men jag kan vara ute och cykla där :)
Är också ett fan av ädlare lätta modeller, så Pine Chip är inte min favorit ur den vinkeln heller.

jag håller med de övriga, inget jag skulle vilja linjeavla på. tror det kan bli "för mkt" :p

Vad tror ni om det?

Jag skulle definitivt göra det (om jag hade råd vill säga:angel:) Jag tror det kommer "slå åt rätt håll" men jag skulle nog lägga in Viking kronos liknande talang i stammen med. Kanske Going Kronos på en Andover Hall-Pine Chip märr :P (kostsamt jag vet men carför inte drömma lite) :love:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 014
Senast: Vovve
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under 18 år var Linda Rosenquist ett välkänt ansikte i trav-tv. Intresset för ridning har också alltid funnits genom livet – och för sju...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka