linfrökaka, kallpressad rapsolja?

Trådstartare
Ur eksemsynpunkt, gör det någon skillnad om man ger hästen linfrökaka?? sett några förbättringar...

Vet någon vilka värden den kallpressade rapsoljan har?

Sv: linfrökaka, kallpressad rapsolja?

Kanske ingen som anser det vara relevant att jämföra en olja med det som blir över när man extraherat olja.
PL

Var mest linfrökakan som jag ville ha info om :idea:

Vad menar du med oljan?

Jag har för mig (är inte expert) att det är kallpressad linfröolja som du ska använda om din häst har exem. Vad Peter menar är förmodligen att linfrökakan är det som blir över när du pressat ur oljan. Linfröolja medverkar till en god tarmkultur som är viktig när du har en exemhäst. Rapsolja har såvitt jag vet inga sådana egenskaper utan används för att ge din häst energ (mJ) om du vill ha upp den i vikt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 547
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka