Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Linfrö räknas som proteinfodermedel. Det har en positiv effekt på hästarnas hull och hårrem. Här finns en länk med lite info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Linfrö
Linfrö kan du köpa i en välsorterad matbutik Finns vid övrig hälsokost. Jag gav mitt vbl 05-1dl linfrö/dag. Du måste hälla kokhett vatten på, annars frigörs inte oljan i fröna och då gör de ingen nytta.
Glöm ej att du inte får ge linfrö som du hettat upp med vatten på en gång då får hästen i sig en massa giftiga gaser som bildas när fröet ger ifrån sig oljan/gelét.:smirk:
Jag brukar ta en hink på morgonen fylla men linfrö (den mängd du valt ut till din häst) hälla på riktigt hett el. kokande vatten låta stå under dagen och bilda gelé sedan ger jag det till middagsfodringen.
Det är ju isäg inte fröet som ger någon effekt utan gelén. toppen för magen och hårremmen
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.