Lindrigt blåsljud på hjärtat,,,

T

tilia

Finns det ngn som har erfarenheter av detta?,hur mkt kan man kräva av hästen,i detta fall är det lindrigt blåsljud.

Sv: Lindrigt blåsljud på hjärtat,,,

Det går inte att säga utan närmare undersökning (ultraljud o arbetsprov).
En häst med lindrigt blåsljud kan mkt väl fungera i normalt arbete men blåsljudet kan också vara ett tecken på ngt allvarligt.
PL

Sv: Lindrigt blåsljud på hjärtat,,,

Jag har en kompis vars häst har blåsljud, jag vet inte mkt närmare runt om kring det. Men hästen är väl undersökt och dyligt. Hästen tränas och tävlas normalt, dock så är de mkt uppmärksamma på hästens hälsa, vid signal på infektion eller annat så tränas inte hästen.

Liknande trådar

Hundhälsa Vid en hälsoundersökning flytta veckan upptäcktes det att min 12- åriga hanhund har ett blåsljud på hjärtat. Veterinären rekommenderade...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Jamtland
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Din häst är till synes fullt frisk, men vid en besiktning upptäcker veterinären plötsligt ett blåsljud på hjärtat. Hur orolig bör du bli...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 812
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka