K

keaton

hej hej!! e bara lite förvirrad,., när har ni pader under när ni lindar hästen?? asså med vilket material av linda?? är det bara till elastiska lindor? lr behöver man pader på ex, fleece och mjuka "bomulls"lindor oxå? känner folk som gör helt olika och jag undrar hur tycker ni??? :p

Jag har alltid paddar under elastiskalindor. Om du har din häst lindad under natten, så skulle jag ha paddar och flislindor för att det ska bli varmt och hjälpa mot svulnader och galler.Med vanliga bummulslinder mm så beror det på om de är smala eller ej. Lycka till! :smirk:
Jill

Jag undrar också.
Måste man ha padd under akryl lindor? Tror det är alkryl. Det är inte fleece iaf, o inte heller elastiskt.

Hej! Jag lindar utan paddar när jag ska rida med fleecelindor. Har jag dom på längre än 2 timmar har jag paddar under. Har bara fleecelindor, men skulle jag har andra lindor skulle jag ha paddar under eftersom vad jag vet är det bara fleecelindor man inte kan dra åt för hårt.

Skulle aldrig linda min häst ben med elastiska lindor och sedan inte ha padd under!!!!
Iofs så har jagt alltid padd under utom när jag har fleecelindor..
Tycker aerborns lindor är alldra bäst appropå ingenting! :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 686
Senast: Ragdoll
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 779
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 803
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka