Lindade ben

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare emms91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 009
E

emms91

Hej allihop!
Vad tycker ni är bäst, arbetslindor av fleese eller av något stretchigare?(stavning?) och stallbandage av fleese?

Det är så olika hur man har det :P

Sv: Lindade ben

Till ridning = antingen kombinerade fleece/elastisk eller padd/elastisk. Ibland även fleece..

Stallbandare brukar jag inte lägga...

Ridning : BoT fleece.
Stallbandage :BoT pad, Fleecelinda eller något annat ostretchigt material på lindan.

ska jag rida med lindor så väljer jag padd + stretchlindor, ska jag rida mer off road i skogen tar jag fleece eller acryl med paddar under. Men rider inte spec ofta med lindor över huvud taget.

till träning alltid stretchigt material! de behöver sitta på plats emd all säkerhet - vilket jag inte tycker att fleece gör, och jag tycker att stretchigt material ger bättre stöd. (har travhäst som tränas för trav - ej ridhäst) har alltid neoprene padd då den är stötupptagande. det är inte en vanlig fleece/tygpadd.

stallbandage - oelastiskt material. om det så är fleece elelr vanliga bandage kvittar. det jag tycker är snyggast och skönast att linda får det bli :p annvänder ylle eller BoT paddar och om jag plastar så blir det fleecepaddar.

*kl*

Någon fler som har åsikter ang. neoprenepaddarna? Är det bra att använda dem + elastiska lindor vid ridning?

jag tycker det är helt överlägset! men att man måste vara försiktig så man inte stasar benet om man är osäker på hur hårt man skall linda. :)

Arbetslindor: fleece, elastisk, eller blandning. alltid med padd under.
Stallbandage: fleece eller liknande. padd under.

Träning: Favoriten är Acryl. Fleece tycker jag är för tjockt och klumpigt. Mias paddar under.

Stallbandage: Alltid fleece med BOT under.

Liknande trådar

Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Elo
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
834
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 769
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka