N

Nisse liten

Hejsan.
Jag är fodervärd till ett varmblod som har problem med gallor periodvis. Det hjälper om jag lindar benen nattetid men det är lite jobbigt för dom som ska ta av på morgonen vid utsläppet. Därför undrar jag om det är någon som har erfarenhet av dom där lindorna med padd som det är kardborreband på. Sk snabblindor, fungerar dom verkligen som vanliga lindor ? om dom gör det så förenklar det ju verkligen för dom andra i stallet när dom ska släppa ut på morgonen. Ni som har provat får gärna höra av er och berätta er åsikt.

Tack för hjälpen.
 
Sv: Linda ben

har inte använt mig av sådana själv men min kompis har sådana och är nöjd iaf..vet inte volket märke det var på hennes,det var inte hööks iaf
 
Sv: Linda ben

Har använt mig av "snabblindor". Sätter man på dem ordenligt så att det inte kommer in något spån så fungerar de bra. Sydde egna paddar så att man kunde byta och tvätta paddarna men använda samma skydd. Kan tex. sätta kardborr på B&T paddar och använda under skydden. ar för mig att skydden var ganksa dyra, ca 800 SEK för ett par.
 
Sv: Linda ben

Min häst behöver oxå ha lindor på natten,och jag fick linda honom varje kväll..
Jag har såna snabblindor nu med kardborre,och är helnöjd!!!
Paddar sitter med kardborre och de kan man ta av och tvätta vid behov.
Mina är köpta på Hööks,och de är skitbra! Jag rekommenderar dem verkligen!
Nu har jag 2 back on track paddar oxå,och det funkar jättebra att få fast dem med snabblindorna,man kan ju ta bort de paddarna som hör till och bara använda BoT-paddarna...
Köp såna!
Som du säger så underlättar det för dem som släpper ut din häst på morgonen,tar ju ingen tid alls att ta av dem!
 
Sv: Linda ben

Tack för all hjälp. Kommer att köpa nya " snabblindor" för att underlätta för alla. Har oxå funderat på BoT(tror det förkortas så) för jag har bara hört gott om dom.
Ha en trevlig valborg. Nisse
 
Sv: Linda ben

Ja vad bra att du ska köpa snabblindor :D
Ja de underlätta ju jättemkt för den som ska släppa ut hästen på morgonen...
 
Sv: Linda ben

Jag har värmebandage från TLtrico(eller vad det heter) som ser ut som såna där heltäckande benskydd som går ner över kotan.
De är ju såklart mycket mjukare och tunnare men värmer bra.

de är jättebra och smidiga.
 
Sv: Linda ben

Hejsan
Är det sådanna som dom säljer på Hööks ? Svarta el vita med kardborre ? Har sett sådanna skydd som även täcker kotan, fungerar dom bra? Dom kan man väl även ha när man rider ut som stöd, el ?
Hör gärna av er som har erfarenhet av dessa.
Hälsningar Nisse.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 697
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Whirlie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp