Lillsnuffsan biten....vet i morgon

lakrits

Trådstartare
I morgon ska jag till vetrinären med min lilla snuffa.
Hon blev biten igår av en stor hund och nu får vi inte röra henne...eller ja..vi får inte tvätta rent och inte lyfta henne.
Har talat med vet...och vi fick tid i morgon...så länge hennes allmäntillstånd inte är dåligt eller försämras så var det inte jätteakut.

Vi hade våra hundar hos en väninna som var hundvakt åt oss då vi skulle stanna borta över natt efter en fest.
Hennes stora tik kom av misstag ut och då kom dom i bråk...

Jag vet att hon har två sår...inte stora men det har blödit från dom.
Hoppas inte det är något allvarligt......

IM000043.jpg
 
Sv: Lillsnuffsan biten....vet i morgon

Oj, det låter inte roligt, stackars liten! Hoppas att natten blir lugn och att det inte är så allvarligt. Tänk bara på att bettskador kan vara mycket värre än de ser ut (sagt av omtanke :) ).

Var sitter bettskadan någonstans?
 
Sv: Lillsnuffsan biten....vet i morgon

Nu har vi varit hos vetrinären.
Hon hade mindre bettsår,,ytliga så det var ingen fara men de var många.
Däremot så har hon en rejäl svullnad och stort blåmärke på vänster bakben samt en ev. fraktur på ett revben.
Revbenet är inget man gör åt,,hon ska bara ta det väldigt lugnt.
Smärtstillande och pencilinkur...............
 
Sv: Lillsnuffsan biten....vet i morgon

Stackars liten! Min blev biten vid nyår och hade flera revbensfrakturer, samt ett hål in lungsäcken. Hon var riktigt illa däran. Hennes revben behövde de dock åtgärda eftersom de var av på flera ställen (s.k. flail chest).

Hoppas att det går bra med din hund!
 
Sv: Lillsnuffsan biten....vet i morgon

Tack så mycket.

Idag är hon pigg och följer gärna med ut i trädgården.
Hon äter och kissar m.m som hon ska.
Smärtstillande gör nog väldigt mycket.......
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 538
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Hjälp och råd! Lång text! Jag har en 5 årig tik som är sjuk men vi hittat inte varför. Allt började för ca 9 månader sedan då hon...
2
Svar
27
· Visningar
3 698
Senast: Sampi
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 075
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp